Saturday, March 31, 2012

Rintihan Jiwa Pasrah

hati ini sungguh hipokrit
terlalu berpura-pura utk menjaga hati sendiri
tika hati terluka dek panahan cinta yang tidak halal...
Menjaga hati dia tanpa pedulikan hati sendiri
membuat hati ini merana sendirian
berpanjangan sehingga saat ini
saat yang membuatkan aku terbuai dengan kenangan lalu...
Kenangan semalam membuat aku sedar akan diri ini
diri yang kerdil lagi hina
sememangnya janjiMu tidak sia-sia
terungkai segalanya saat semuanya berlaku...

Ya Rabbi,
aku malu denganMu dengan cintaMu
kala hati dilukai kau hadir menghulurkan cintaMu
cinta yang sepatutnya aku cari & terus mencari...

Ya Izzati,
baru ku sedar cintaMu adalah mulia
semuliaMu Ya Allah
tiada cinta yang hebat berbanding cintaMu
Kau sentiasa disisi tika hati diselubungi rasa 'itu'
rasa yang selalu membuat hati ini menangis sendirian
bersendirian lagi bersendirian...

aku menghadap ya RABB..
kerna aku tahu, segalanya dia lebih mengetahui..
tanpa aku berbicara sekalipun, DIA sedia tahu apa yang terbuku
dalam hati ini..
tangisan mula berpanjangan..
bagai air sungai yang mengalir..
deras dan shadu..
rintihanku bukan kerna penyesalan..
bukan juga kerna kesilapan...
cuma yang aku rintikan adalah keagungan rasa yang di kurniakan untukku,
meskipun sukar untuk ku jalaninya,
namun aku tahu, ia adalah yang terbaik untukku,
kerna melaluinya aku yakin dapat belajar sesuatu kebaikkan..
dan aku akan mencari kebaikkan itu di sebalik kekecewaan dan juga kedukaan..
ya allah..
pelihara dirinya untukku sekiranya dia adalah jodohku, 
pelihara imannya dalam menempuh dugaan darimu, 
agar dia tidak tersasar dari ketabahan dan kesabaran,
doaku sentiasa mengiringinya,
walau pun suatu saat nanti, aku bukan di takdirkan untukknya,
biarlah wanita itu adalah seorang yang mampu
membajai keimanannya terhadapmu,
menjadikan kecintaannya lebih agung terhadapmu..
dan tidak mensia-siakannya kernamu.

Tapi, 
hadirMu menceriakan hari-hariku
kasih Kau tiada pengakhiran
tiada awal & tiada akhir...

2 comments:

  1. asslmualaikum...mcm ku kenal je puisi kt atas 2...hehehe

    ReplyDelete
  2. alamak kantoi..terlupa pula nak tulis sumber dr mana dipetik..sorrry ya,..hehehhee

    ReplyDelete