Thursday, April 18, 2013

Aktiviti bersama aktivis geo

Alhamdulillah hari ini(17/4/2013)..kami diberi kesempatan untuk berkumpulan dengan beberapa ahli geographer untuk sesi jalinan ukhuwah bagi melawat ayah kepada aktivis geo yang sakit di hospital teluk intan..
Sabarlah wahai sahabatku dengan apa ujian yang diberikan olehnya..kedatangan kami ini bagi memberikan semagat kepada sahabat kami dn mengeratkan lagi hubungan ukhuwah yang terbina.. MasyaALLAH disini ak dapat melihat nilai kasih sayang yang ditunjukan oleh seorang anak yang mana tak dapat dibeli di pasaraya atau mana2 tempat jual beli..sayu hati ini..
Selesai lawatan kami di dalam bilik ICU kami bersepakat untuk berkumpul disurau mambuat bacaan yassin untuk mendoakan kesejahteraan ayahanda kepada sahabat kami..
Selesai upacara membaca yassin dek kerana hati ini telah tersetuh dengan nilai pergorbanan yang dilakukan oleh sahabatku ini terlitas difikiran apakah yang sedang ayahanda aku sendang lakukan waktu ini dan apakah aku sempat berbakti kepada kedua ibu bapa ku?...lantas ak mencapai telefon mudah alih ak didalam poker dan mengases mengcari di list contat yang tertulis nama abah..lantas membuat panggilan ingin menanyakan khabarnya..ALLAHMDULILLAH ayahanda aku masih lagi sihat..tak pandai ingin diri ini memberitahu bahawa hati ini sendang rindu pada mu dan sagat menyayangi kamu berdua wahai bonda dan ayahanda..
Ku hanya mampu panjatkan rasa syukur dan doaku kepada yang Maha Esa agar dirimu berada dalam keadaan sihat selalu dan sentiasa dibawah payung rahmatNYA.. Bahawasanya hati ini sedang mengingati mu dikala berada diperantauan ingin mencari secebis ilmu untuk dijadikan bekalan kelak..wahai bonda dan ayahanda...

No comments:

Post a Comment