Tuesday, April 9, 2013

Akhirnya

Ingat nak postkan hal inii semalam tp dek kerana kepenat,maka terpaksa la taguh.. Tanggal 3/4/2013..satu hajat dh ditunaikan..terima kasih YA ALLAH kerana memudahkan urusan hambaMu ini..
Alhamdulillah walaupun hari ini agak sibuk dn sedikit kepenat..namum masih lagi dikurniakan kesihatan..
Seawal pkul 6 ptg lagi dh bergegas menyiapkan diri untuk hadir ke masjid proton city untuk bertemu dgn seorng hamba ALLAH yg dh lama ak kagum dgn cara dan gaya beliau sebgai seorng daie dalam menyampaikan dakwah bg menarik minat anak2 muda macam aku ini untuk cintakan ilmu dn dekatkan diri kepada ALLAH S.W.T..
Terima kasih ya ALLAH memberikan kami jodoh untuk berjumpa..
Suara dan alunan setiap perkataan yg dikeluarkan dr mulutnya sungguh menenangkan hati ak..sesuai sgat dgn jiwa anak muda pada hari ini.. Pelbagai kaedah dan cara yg dugunakan oleh para daie untuk menarik minat para mujahid untk terus berjuang demi agama...
Sikap seorng daie ni cukup membuatkan ak kagum.. Kadang2 terbayang jg bagaimana sekiranya ak mengantikan tempatnya kelak?adakah ak sangguh untuk berjuang?adakah ak petah berbicara?dan apa kah kaedah ak untuk menarik minat para mujahid untuk terus berjuang bersama-sama dlm menegakkan agama islam yang suci..pelbagai soalan yang terkeluar dibenak fikiran ak ini..
Bak kata ustaz haslin pertama sekali kita kena cintakan ilmu,bila kita ada ilmu baru la kita boleh teruskan berjuang..ttp bagaimana pula kalau org yg tak ada ilmu ttp ingin turut sama menjadi daie seperto daie2 lain...walaupun tidak boleh myebarkan dakwah secara lisan kalau hadir dlm majlis ilmu pun merupakan salah satu cabang untu berdakwah..
Ada akal fikir-fikirkan, ada hati renung-renungkan..itulah ayat yamg dilontarkan oleh seorng daie yg amat ak kagum..


No comments:

Post a Comment